سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

89/4/5
11:43 ص

یو.اس.بی یک استاندارد برای باس یا گذرگاه سخت افزاری است که به یوزرها امکان میدهد تا وقتی دستگاههای جنبی کامپیوتر را از طریق پورت فوق به کامپیوتر وصل میکنند، عمل اتصال و پیکربندی دستگاه بصورت خودکار انجام شده و دستگاه جانبی آماده مصرف در کامپیوتر شود.
برای پیدا کردن پورت USB در کامپیوتر خود به پشت، جلو یا اطراف آن نگاه کنید. USB، پورت کوچکی است که ممکن است کمتر به چشم آید. شکلهای این مقاله به شما کمک میکنند تا این پورت را بیابید.
یو.اس.بی یا USB همان Universal Serial Bus است که مشکل اتصال دستگاههای جنبی به کامپیوتر را حل کرده و اینکار را بصورت خودکار انجام میدهد. مسئله ای که چنین ساده بنظر میرسد یکی از معضلات دنیای کامپیوترهای شخصی محسوب میشد که با معرفی و تکمیل USBها حل شد. هرچند که این سیستم همیشه به درستی جواب نمیدهد اما زندگی در کنار کامپیوترها را بمراتب ساده تر میکند.
اکثر کامپیوترهای تولید شده بعد از سال ???? میلادی دارای پورتهای USB هستند و ویندوزهای بعد از ?? نیز آنرا بکار میگیرند. کامپیوترهای اپل نیز از این پورت پشتیبانی مینمایند. یو.اس.بی سه مشخصه جالب دارد که عبارتند از : سرعت، قدرت و سادگی مصرف.
برای آشنایی با پورت USB لازم است اول عبارت پورت را بشناسیم. پورت ارتباطی است که طی آن دستگاههای خارجی را میتوان به کامپیوتر وصل کرد. کامپیوترهای شخصی اولیه IBM با دو پورت (یکی سریال و یکی موازی) عرضه شدند. دستگاههایی مانند مودم به پورت سریال و پرینترها به پورت موازی وصل میشدند. بعدها پورت دیگری به نام SCSI معرفی شد که هرچند مصرف زیادی در کامپیوترهای مک یافت اما برای دنیای PC جذابیتی ایجاد نکرد.
پورتها نه تنها محلی برای اتصال دستگاههای خارجی به کامپیوتر هستند بلکه سرعت ردوبدل شدن دیتا را هم بین آنها تعریف میکنند. اینجاست که USB ارزش خود را نشان میدهد. پورت USB بطور متوسط ده بار سریعتر از پورتهای موازی، دیتا را منتقل میکند و به مراتب سریعتر از پورت سریال است. معنای این گفته آنست که یک اسکنر یا پرینتر USB سریعتر از اسکنر یا پرینتری که به پورت موازی وصل شده است عمل مینماید. متوسط سرعت انتقال پورت سریال معادل ??? کیلوبیت در ثانیه است. این سرعت برای پورت موازی ?.? مگابیت در ثانیه است در حالیکه سرعت انتقال دیتا برای پورت USB معادل ?? مگابیت در ثانیه میباشد که البته بستگی به نوع دستگاه اتصالی هم دارد. بعضی از دستگاهها، مخصوصا پرینترها قابلیت اتصال به دو نوع پورت موازی و USB را دارند.
برای پیدا کردن پورت USB در کامپیوتر خود به پشت، جلو یا اطراف آن نگاه کنید. USB، پورت کوچکی است که ممکن است کمتر به چشم آید. شکلهای این مقاله به شما کمک میکنند تا این پورت را بیابید.
به مرور زمان در پورتهای USB تحولی ایجاد شد و پورت USB? با حداکثر سرعت انتقال ??? مگابیت در ثانیه به بازار آمد که توانست ?? بار سریعتر عمل کند و این در حالیست که سازگاری کامل خود با USB? را نیز حفظ کرد. بعبارتی اگر کامپیوتر جدیدی خریدید که دارای USB? است، دستگاه قدیمی USB? شما میتواند با آن کار کند، فقط سرعت به USB? محدود خواهد شد.
برای بهره گیری از سرعت بالا، هر دو دستگاه باید مجهز به USB? باشند. سرعت بالای USB? برای بسیاری از دستگاهها مانند دوربینهای دیجیتال، هارددیسکها و درایوهای DVD ارزشمند بوده و مورد مصرف یافته است.
هرچند که پشتیبانی از USB? در ویندوزهای غیر از XP تعبیه نشده است اما USB بخوبی با ویندوز ?? به بالا کار میکند. این ویندوز XP است که پشتیبانی لازم برای USB? را داراست. اگر یک کارت USB را به کامپیوتر دارای ویندوز XP وصل کنید، پشتیبانیهای لازم از طریق سایت Windows Update موجود است. لینک به این سایت در سایت کامتونت موجود است.
در اکثر مواقع اگر سیستم خود را با یک کارت جدید ارتقاء دهید، سی دی نصب آن کارت نیز همراه کارت ارائه میشود که با ویندوز ?? و Me بخوبی کار میکند.
از جمله قابلیتهای پورت USB آنست که تعداد ??? دستگاه را میتوان فقط به یک پورت USB وصل کرد. پورتهای USB، تغذیه را از خودشان تامین میکنند پس دستگاه مربوطه نیازی به منبع تغذیه اضافی ندارد. البته اگر چند دستگاه را با هم به یک پورت وصل کنید برای تغذیه آنها نیاز به self-powered hub دارید. نحوه اتصال دستگاههای USB ، اتصال زنجیره ای است. هر دستگاه USB دارای یک پورت USB دیگر هم هست که میتوان دستگاه بعدی را بدان وصل کرد. بعضی از کیبوردهای USB دارای چند اتصال USB اضافی برای اینکار هستند. بعضی از مونیتورهای USB تا سه اتصال اضافی USB دارند. مثلا یک ماوس USB را میتوان به کیبورد یا مانیتور وصل کرد.
دستگاههای USB قابلیت hot swappable دارند یعنی میتوان آنها را هنگام روشن بودن کامپیوتر، بدان وصل کرد یا از آن جدا ساخت. آنهایی که در گذشته با کامپیوتر زیاد کار کرده اند ارزش این قابلیت را میدانند. این مشخصه برای دستگاههایی مانند دوربینها مهم است.
انواع دستگاههای USB مانند کیبورد، دوربین عکاسی، ماوس، جوی استیک، مودم، درایو زیپ، پرینتر، اسکنر و حتی بلندگو وجود دارد. به جرات میتوان گفت که پورتهای سریال و موازی در کامپیوترهای جدید مرده اند.
اگر کامپیوتر شما فاقد پورت USB است و میخواهید یکی اضافه کنید حتما USB? باشد. کارتهای آداپتور ویژه ارزان قیمتی وجود دارند که در اسلات PCI داخل کامپیوتر مینشینند و قابلیت USB را به کامپیوتر شما میدهند.
برای کامپیوترهای نت بوک، پورت USB ویژه ای وجود دارد که داخل اسلات کارت جا میشود. فقط بخاطر داشته باشید که پورتهای USB مصرف کننده برق نت بوک شما هستند که میتواند برای نت بوکها مشکل ساز باشد.

منبع : aftab.ir - aftab

 


SATA...       وب کم...
مشخصات مدیر وبلاگ
 
جواد توکلی[23]
 

سنم کمه اما مگه بزرگی به سنه تا حالا چند تایی هم وبلاگ داشتم امید وارم خوشتون بیاد


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ