سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

89/4/5
11:40 ص

اگر از جمله کاربرانی هستید که زمان زیادی را صرف وبگردی می‌کنید، باید بگویم که اگر در هنگام وب‌گردی از یک وب‌کم نیز استفاده کنید، لذت وب‌گردیتان دو برابر خواهد شد.با آن‌که به نظر می‌رسد نصب و تنظیمات یک وب‌کم کار آسانی باشد، با در نظرگرفتن برخی دانسته‌ها، ایجاد یک سری تنظیمات و به‌کارگیری ترفندها می‌توانید نهایت استفاده را از وب‌کم ببرید. به طور مثال شاید بخواهید با نشان دادن موشی که داخل یخچال رفته است، لحظات خوبی را به دیگران هدیه کنید یا مجبور باشید یک هفته به مسافرت بروید و بخواهید در مسافرت نگاهی نیز به خانه بیندازید. بدیهی است که این کار به مهارت‌های خاصی نیاز دارد. هنگامی که سرکار هستید، قادر خواهید بود به اتاق فرزند خود نگاهی بیندازید تا ببینید که همه چیز مرتب است یا خیر. به هر صورت اگر بخواهید از راه دور به جایی نگاهی بیندازید و مراقب جایی باشید، استفاده از یک وب‌کم می‌تواند بسیار مفید و کارگشا باشد. در این مقاله سعی داریم در چند بخش، به بررسی مزایا و معایب یک وب‌کم بپردازیم.

مشابه بسیاری دیگر از سخت‌افزارها، وب‌کم نیز از اجزای ساده‌ای تشکیل شده است. در ساده‌ترین صورت می‌توان گفت که یک وب‌کم از یک دوربین دیجیتال که به یک پی‌سی متصل شده تشکیل شده است که البته در اغلب مواقع این اتصال از طریق پورت USB انجام می‌شود.

معمولاً دوربین دیجیتال شامل نرم‌افزاری است که به پی‌سی کمک می‌کند بهتر بتواند با دوربین دیجیتال ارتباط برقرار کند. در واقع، اصلی‌ترین کاری که نرم‌افزار فوق انجام می‌دهد این‌است که در فاصله زمانی منظم از آنچه که دوربین دیجیتال در حال نمایش آن است، یک فریم تصویر می‌گیرد (به‌‌طور مثال ممکن است نرم‌افزار به گونه‌ای تنظیم شده باشد که هر سی ثانیه یک فریم تصویر بگیرد) و آن‌را به محل دیگری برای نمایش منتقل‌کند.

اگر علاقه دارید که از وب‌کم برای تهیه فایل‌های ویدیویی استفاده کنید، باید از وب‌کمی استفاده کنید که هم از لحاظ سخت‌افزاری و هم از لحاظ نرم‌افزاری قابلیت ثبت با سرعت بالای فریم‌ها را داشته باشد. یعنی Frame Rate بالایی داشته باشد. Frame Rate در واقع تعداد تصاویری است که وب‌کم در ثانیه می‌تواند بگیرد و انتقال دهد. برای مثال، برای گرفتن یک تصویر ویدیویی قابل قبول، حداقل باید پانزده فریم در ثانیه تصویر بگیرید که البته حالت ایدهآل آن سی فریم در ثانیه است. همچنین برای استفاده از یک Frame Rate مناسب و انتقال فیلم از محلی به محل دیگر، باید از اتصال اینترنتی پرسرعت استفاده کنید تا تصاویر به خوبی منتقل شوند.

روش‌های زیادی برای انتقال و انتشار تصاویر وجود دارد که رایج‌ترین و معمول‌ترین روش این ‌است که نرم‌افزار مدیریت‌کننده وب‌کم آن‌ها را به فرمت JPEG تبدیل می‌کند و آن‌ها را به سروری که توانایی پشتیبانی
File Transfer Protocol) FTP) را داشته باشد، ارسال می‌کند. البته ا‌ین امکان وجود دارد به راحتی این تصاویر را در یک وب سایت قرار دهید.

‌به چه ابزاری احتیاج خواهید داشت؟

برای داشتن یک وب‌کم ساده، به سه چیز احتیاج خواهید داشت:

?‌‌ ‌ یک دوربین متصل شده به پی‌سی
?‌‌ ‌ ‌نرم‌افزار ایجادکننده فریم که بتواند در فواصل زمانی منظم تصویر بگیرد.
?‌‌ ‌ راهی برای انتشار تصاویر در وب

بعد از آن‌که یک وب سرور یا یک وب سایت برای خود دست و پا کردید، حال نوبت آن فرا می‌رسد که آن‌چه را که با وب‌کم تهیه کرده‌اید، به سایت خود منتقل کنید. در مورد وب سرور باید گفت که یک وب‌سرور خود یک قطعه سخت‌افزاری است که توانایی دریافت اطلا‌عات قابل استفاده در وب را دارد.

با این حال اگر یک سرور یا یک وب‌سایت ندارید و قصدی هم برای تهیه آن‌ها ندارید، نگران نباشید؛ زیرا راه دیگری نیز پیش رو دارید و آن، استفاده از نرم‌افزاری است که خود با یک وب‌سرور در ارتباط باشد که معمولاً این وب‌سرورها توانایی پشتیبانی از سرویس UDP Protocol را دارند تا بتوانند مستقیماً تصاویر ویدیویی را از پی‌سی شما به پی‌سی دیگری انتقال دهند. این کار با استفاده از یک مرورگر وب که با سرویس HTTP سازگار باشد، قابل انجام است. البته پی‌سی گیرنده نیز باید تمام این مشخصات را داشته باشد.

در واقع با استفاده از این سرویس، نیازی به خرید فضا و دامنه برای ایجاد یک وب‌سایت جهت انتشار تصاویر وب‌کم‌های خود نخواهید داشت و می‌توانید به صورت رایگان، مستقیماً تصاویر را به پی‌سی مقصد منتقل کنید. ضمناً به اتصال اینترنتی چندان پرسرعتی هم احتیاج نخواهید داشت و با همین اتصالات Dial up نیز می‌توانید به مقصود خود برسید.


ویژگی‌های پیشرفته

علاوه بر امکانات ساده‌ای که می‌توان آن‌ها را در تمام وب‌کم‌ها دید، امکانات دیگری نیز وجود دارند که به‌‌کارگیری آن‌ها می‌تواند کار را برای شما لذت‌بخش‌تر کند، ولی تمام این امکانات را نمی‌توانید در تمام وب‌کم‌ها پیدا کنید.

?‌‌ ‌ حسگر حرکت: وب‌کم هنگامی تصویر می‌گیرد که حرکتی را احساس کند.

?‌‌ ‌ مدیریت تصاویر: به کاربر امکان می‌دهد بر تصاویر گرفته شده توسط وب‌کم مدیریت بیشتری داشته باشد. به طور مثال پسوند فایل‌ها یا محل ذخیره آن‌ها را تغییر دهد.

?‌‌ ‌ پیام ویدیویی: برخی از برنامه‌های پیام‌رسان از ویژگی ارسال پیام ویدیویی نیز پشتیبانی می‌کنند.

?‌‌ ‌ ‌اتصالات پیشرفته: به کارگیری و استفاده از اتصالات سیمی، بی‌سیم یا A/V

?‌‌ ‌ ‌حرکت خودکار: برخی از وب‌کم‌ها می‌توانند به‌گونه‌ای تنظیم شوند که به طور خودکار از یک سوژه تصویر بگیرند.

?‌‌ ‌ رمزنگاری: امکان رمزنگاری تصاویر ارسالی را به کاربر می‌دهد.
برگرفته ازhttp://www.forum.niksalehi.com

مشخصات مدیر وبلاگ
 
جواد توکلی[23]
 

سنم کمه اما مگه بزرگی به سنه تا حالا چند تایی هم وبلاگ داشتم امید وارم خوشتون بیاد


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ