سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

89/4/6
4:56 ع

تقسیم‌بندی‌تر‌مینال‌ها

1- Intelligent Terminal : دستگا‌هی که شامل حافظه اصلی و یک Cpu است .
2- Smart terminal : توان پردازش دارد ولی نه به‌اندازه تر‌مینال با‌هو‌ش
3- terminal Dumb : تر‌مینال معمو‌ لی
در شبکه ترمینال یک Pc یا Workstation است که به Main frame وصل شده است Pc معمولاً یک برنامه Emulator تر‌مینال را اجرا می‌کند و frame Main فکر می‌کند که آن مانند هر تر‌مینال دیگر است.
انواع تر‌مینال‌های با‌هوش “Intelligent”
Vt100
“Video terminal 100”
Vt200
Tn3270
Vt100
‏‏اولین تر‌مینالی است که یک پر‌دازشگر همه‌منظوره را برای کنترل کدها‌ی جدید Ansi ‏ ‏‏به‌کار‌برد این کنترل کد‌ها به‌وسیله Dec در سال 1978 معرفی شد که‌به‌سرعت مشهور شد و کنترل کد‌های آن عملاً استا‌ندارد شد مخصو‌صاً Ibm آنرا پذیرفت.
Intelligent terminal : “تر‌مینالی شامل مانیتور و صفحه کلید “ که شامل قدرت پردازش است . ترمینال با‌هوش شامل حا‌فظه و یک پردازنده برای انجام نمایش خاص است. بر‌عکس تر‌مینال گنگ توان پر‌دازش ندارد و با‌یستی کاملاً متکی به‌کا‌مپیو‌تر مرکزی باشد.
Smart terminal : کمی توان پردازش دارد ولی نه‌به‌اندازه ترمینال با‌هوش ، آنها مدار‌های منطقی برای انجام عملیات نمایش مثل چشمک‌زدن و پر‌رنگ نشان‌دادن دارند.
Dumb terminal : اصلاً توان پردازش‌ندارند.
پایانه گنگ : وسایلی (شامل یک صفحه نمایش و یک صفحه‌کلید) بودند که‌به‌سادگی ورودی را از کار‌بر پذیرفتند و نتا‌یج را نمایش می‌دهند در‌این حالت تمام عملیات پر‌دازش و نگهداری داده‌ها توسط کامپیو‌تر Server انجام‌می‌شود.
پا‌یا‌نه هو‌شمند : کا‌ربران شبکه از پا‌یا‌نه هو‌شمند استفا‌ده می‌کنند پایا‌نه‌های هو‌شمند کامپیو‌تر‌هایی از نوع ‍‍Pc هستند که‌خود نیز‌دارای قا‌بلیت پردازش و نگهداری اطلا‌عات به‌صورت “ محلی “ هستند.


مشخصات مدیر وبلاگ
 
جواد توکلی[23]
 

سنم کمه اما مگه بزرگی به سنه تا حالا چند تایی هم وبلاگ داشتم امید وارم خوشتون بیاد


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ