سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

89/4/5
1:40 ع

HTTP
پروتکل انتقال فوق متن(Hyper text transfer Protocol )مجموعه ای از قوانین برای انتقال فایل ها (متن , تصاویر گرافیکی ,صدا ,ویدئو و دیگر فایل های مولتی مدیا) در شبکه وب می باشد.وقتی کاربر مرورگر وب را باز میکند بطور غیر مستقیم استفاده از پروتکل HTTP را آغاز می کند. HTTP یک پروتکل لایه appliction (کاربردی)می باشد که روی پروتکل TCP/IP اجرا می شود.(کلا هفت لایه داریم که اگه وقت تو یه جایی دیگه اونارو توضیح میدم)

HTTP بدین مفهوم است که فایل ها میتوانند شامل ارجاعهایی به فایل های دیگر باشند که موجب درخواست های اضافی برای انتقال می شود.هر سرور وب علاوه بر صفحات موجود روی آن یک deamon دارد که برای دریافت و پاسخگویی به درخواست ها تعبیه شده است. مرورگر وب شما در واقع یک سرویس گیرنده HTTP است که درخواست را برای سرور می فرستد.وقتی مرورگر وب کاربر با وارد کردن URL یا آدرس IP فایلی را در خواست میکند,مرورگر وب درخواستی برای آن فایل ارسال میکند,مرورگر وب درخواست را به فرمت HTTP در می آورد و برای سرور ار سال میکندو فایل ها بعد از دریافت از سرور برای سیستم درخواست کننده اولیه می فرستد.

آخرین نسخه HTTP نسخه 1.1می باشد. این نسخه فایل های وب را سریعتر منتقل می کند.و آخرین سرور های وب و مرورگر ها را پشتیبانی میکند.در زیر به طور مختصر بررسی میکنیم که چگونه 1.1اطلاعات را سریعتر ارسال میکند:به جای اینکه برای هر درخواست یک بار ارتباط(پورت مربوطه)باز وبسته شود,یک ارتباط طولانی تر برقرار میشود که به چندین درخواست اجازه می دهد.

که در بافر خروجی در صف قرار گیرند.پروتکل کنترل انتقال (TCP) میتواند چندین درخواست را در یک سیگمنت قرار داده و به لایه IP

تحویل دهد.چون کل قطع و وصل شدن ارتباط پایدار در این نسخه شبیه برنامه KeepAlive در مرورگر Netscape می باشد

ولی کارایی بهتری داشته و عبور از سرور های ****** را بهتر کنترل می کند.

مرورگری که نسخه 1.1را پشتیبانی میکند میتواند فایل های HTML را فشرده کند و با این عمل داده های کمتری بین سرویس گیرنده و سرور جا بجا می شود.

علاوه بر مزایای فوق نسخه 1.1این قابلیت را دارد که چندین نام حوزه از یک آدرس IP مشترک استفاده کنند. این خاصیت پردازش

را در سرورهای وبی که چندین وب سایت را در محیطی که اصطلاحا" (میزبان مجازی)نامیده می شود سرویس میدهند,

ساده می کند.
 
 

مشخصات مدیر وبلاگ
 
جواد توکلی[23]
 

سنم کمه اما مگه بزرگی به سنه تا حالا چند تایی هم وبلاگ داشتم امید وارم خوشتون بیاد


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ