سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

89/4/14
4:38 ع


  WWW چیست؟

اینترنت بزرگ ترین و قوی ترین شبکه رایانه ای است که رایانه های شخصی ، رایانه های Main Frame و سوپررایانه ها را در سرتاسر جهان به هم متصل می کند.
وجود تعداد بی شماری رایانه و برنامه های مرتبط با آن در این شبکه ، با توجه به اینکه اطلاعات با استفاده از رایانه ها و نرم افزارهای مختلف و متفاوت تولید می شود ، ممکن است موجب ناسازگاری شود. در ،1989 گروهی از دانشمندان آزمایشگاه فیزیک ذره ای در اروپا ، مستقر در ژنو ، ابزار اینترنتی ای تهیه کردند که بتوانند با آن اطلاعات تولیدشده تمام محققان این آزمایشگاه را به هم ارتباط دهند. نتایج کار این گروه مبنای ایجاد شبکه های رایانه ای و ارتباط اطلاعات متنی روی رایانه های متفاوت شد و افق های جدیدی از اینترنت را گشود که اکنون به وب یا WWW مشهور است.
وبِ جهانی به کاربرها امکان دسترسی یکنواخت و مناسب به منابع متنوع و متعدد درشبکه را می دهد. در گامهای بعدی ،محققان دانشگاه ایلی نویز نرم افزاری به نام موزایک (Mosaic) را ابداع کردند که علاوه بر متن ، امکان ارتباط وسیع گرافیک ، صدا و تصویر را به سادگی فراهم می کرد. موزایک از اولین ابزارهای اینترنتی است که اکنون به مرورگر وب (Web Browser) موسوم است. دیگرمرورگرهای مشهور Netscape و Internet Explorer مایکروسافت هستند.مرورگرهای وب کاربرها را به اینترنت وصل کرده و دسترسی به اطلاعات یک رایانه را از راه دور ممکن می سازند. مقاله هایی که با یک مرورگر قابل مشاهده است می بایست در قالب HTML (Hyper Text Markup Language ) نوشته شده باشند.
قالب HTML مسئله ناسازگاری را با استفاده از برچسبهای استاندارد حل کرده است.
صفحاتی از اطلاعات روی رایانه را که با HTML نوشته و با مرورگر وب قابل دسترسی هستندHomepage یا Webpage می نامند.
اما در مورد استفاده وب برای آموزش از راه دور باید گفت که وب و مرورگرهای آن کار در محیط اینترنت راسهل تر کرده اند. به این ترتیب ، امکان جمع آوری متن ، تصویروصدا دریک ابزار فراهم می شودوآموزش گیرنده ازمحیط آموزشی مناسبی بهره مند می شود. علاوه بر این ، سازمانها و اشخاص می توانند به طور مستقل Homepage ایجاد کرده و با سایر Homepage ها در رایانه خود با دیگر رایانه ها ارتباط برقرار کنند.
با استفاده از محیط وب ، آموزگار بدون توجه به فاصله مکانی از دانش آموزان،می تواند اطلاعات مربوط به کلاس درس شامل سرفصلها ، تمرینها ، مراجع و نیز زندگینامه خود را ارائه کند.
همچنین ،معلم می تواند دسترسی به دیگر اطلاعات مفیدروی شبکه جهانی را برای دانش آموزان خود فراهم سازد. یکی دیگر از امکانات وب ، قابلیت دسترسی به منابع و مراجع موجود در کتابخانه هاست.
علاوه بر این ، دانش آموزان از طریق Homepage اختصاصی خود نیز می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. تکالیف ، امتحانها ، راهنماییها و پاسخ به سؤالات در صفحه دیگری گنجانده می شود.
به علاوه Homepage می تواند دانش آموز را به یک جلسه بحث و گفتگو ،راهنمایی یا فرم هایی را به او ارائه کند تا تکمیل کرده و به صورت پیغام با پست الکترونیکی ارسال کند.
 


مشخصات مدیر وبلاگ
 
جواد توکلی[23]
 

سنم کمه اما مگه بزرگی به سنه تا حالا چند تایی هم وبلاگ داشتم امید وارم خوشتون بیاد


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ