سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

89/4/11
8:7 ع

Ulead studio چیست؟
ulead studio یکی از ساده ترین نرم افزار های تدوین فیلم می باشد. اما در عین سادگی توانایی بسیار زیادی به شما می دهد و آنچه بیش از همه قابل توجه است زمان کوتاه ساخت فایل خروجی و یا پابلیش آن می باشد که اصلا قابل مقایسه با نرم افزاری همچون پریمیر نیست

معرفی اجزای ulead
در بالای صفحه نواری را می بینید که مشخص کننده فعال بودن و فعال کردن هر یک از قسمت های ulead است. در مرکز شما پنجره پیش نمایش را می بینید. در سمت راست گالری یا همان کتابخانه ulead است. در این قسمت تعدادی فیلم کوتاه ، فایل صوتی ، افکت و متن آماده وجود دارد و در صورتی که شما فایلی را از بیرون import کنید به این کتابخانه اضافه می گردد. یک نکته را فراموش نکنید در صورتی که بخواهید فایلی را از ulead حذف کنید دو بار از شما سئوال خواهد شد اول اینکه آن را از کتابخانه حذف کند و دوم اینکه آن را در سیستم شما delet کند .
در سمت چپ ویژگی ها و ابزار مربوط به هر شی قرار دارد که بسته به اینکه چه عضوی انتخاب شده این ویژگی ها متفاوت خواهی بود و بسته به شرایط بعضی خصوصیات فعال یا غیر فعال خواهد بود.
و در پایین timeline را داریم.
شروع کار با ulead:
توصیه می کنم در آغاز کار با ulead از فیلم ها و صداهای کوتاه استفاده کنید چرا که کار کردن و تست فیلم های بلند زمان بر و خسته کننده خواهد بود برای شروع کار و آموزش می توانید از کتابخانه ulead استفاده کنید. در پایین پنجره پیش نمایش ابزاری برای تست فیلم وجود دارد که می توانید فیلم خود را در هر مرحله تست کنید.
import کردن:
اما برای یک کار واقعی قطعا نیاز به Import کردن دارید برای این منظور از منوی فایل یکی از گزینه های insert media to timeline یا insert media to library را انتخاب کنید.
پس از اینکه فیلم و اصوات مورد نیاز خود را وارد کردید می توانید تدوین فیلم را آغاز کنید.

insert film:
اضافه کردن فیلم به timeline:
از کتابخانه ویدئو ها را انتخاب کرده و ویدئوی مورد نظرتان را به timeline درگ کنید.
در قسمت ویژگیها می توانید تغییراتی را بر روی فیلمی که به timeline آورده اید بدهید. مثلا می توانید صدای فیلم را قطع کنید تا صدای دیگری جایگزین آن کنید و یا مدت زمان فیلم را تعیین کنید. البته زمان تعیین شده نباید از زمان خود فیلم بیشتر باشد. در مورد Splite و Extract در زیر توضیح داده شده و property نیز کل ویژگی های فیلم مورد نظر را نمایش می دهد.
splite by scene:
با ulead می توانید افکت های زیبایی بر روز فیلم خود قرار دهید اما این افکت ها همواره بر روی دو تیکه فیلم اجرا خواهند شد یعنی در وسط یک فیلم نمی توانید افکت قرار دهید. از طرفی بهترین زمان برای قرار دادن افکت ها مثل باز شدن یک پنجره جدید و ادامه فیلم از آن زمانی است که صحنه فیلم تغییر می کند. معمولا فیلم ها از به یکپارچه نیستند بلکه صحنه های یک فیلم از تعداد زیادی فیلم های کوتاه که به اصطلاح همان پرده یا Scene می گویند تشکیل شده که به هم چشبانده شده به گونه ای که ببیننده احساس تغییر وضعیت نمی کند . ulead این امکان را به شما می دهد که پرده های فیلم خود را از یکدیگر جدا کنید برای این منظور گزینه splite by scene را بزنید و سپس بر روی Scene کلیک کنید . فراموش نکنید که ممکن است فیلم شما از 100 ها پرده کوتاه تشکیل شده باشد.
حال می توانید هر یک از این پرده ها را حذف و یا به تنهایی تغییراتی در آن بدهید و یا در بین هر دو پرده افکتی قرار دهید . در مورد قرار دادن افکت در ادامه توضیح خواهم داد .
Extract Video:
ممکن است که فیلمی را که بخواهید فقط قسمتی یا قسمت هایی از فیلمی را که import کرده اید نمایش دهید برای این منظور گزینه Extract Video را کلیک کنید.
کار با پنجره Extract ساده و مانند بریدن فیلم در VCDCutter است یعنی ابتدا و انتهای کلیپ را مشخص کرده و Retain selection را بزنید.
خوب در این صفحه اضافه کردن فیلم به Timeline و تغییرات روی آن را آموختید فراموش نکنید که در لایه فیلم می توانید از پشت سر هم قرار دادن چندین فیلم کوتاه استفاده کنید .
Overlay یا لایه رویی فیلم
گاهی ممکن است بخواهیم از دو فیلم در یک زمان استفاده کنیم مثلا وقتی می خواهیم در حالی که فیلم اصلی در حال پخش است فیلم دیگری در ابعاد کوچکتر در پایین صفحه نمایش داده شود .
برای این منظور فیلمی که می خواهید بر روی فیلم اصلی نمایش داده شود را در صورتی که قبلا import کرده اید از کتابخانه به لایه Overlay درگ کنید حال در حالی که فیلم مورد نظرتان در حالت انتخاب است در قسمت property تغییرات مورد نظر را انجام دهید ابتدا در قسمت Edit باز هم مانند Property امکاناتی مانند تنظیم صدا و زمان دارد . در بیشتر موارد باید صدای این فیلم را کاملا قطع کنید.
گزینه Playback speed امکان تغییر سرعت Fram rate فیلم رویی را به شما می دهد.
در منوی دوم Property امکانات جالبی را خواهید دید :
Direction/Style به شما امکان ایجاد افکت هایی در لحظه آغاز و پایان فیلم رویی به شما می دهد.
Position محل قرار گرفتن فیلم رویی را مشخص می کند.
Zoom: ابعاد فیلم رویی را به درصد نسبت به صفحه نمایش مشخص می کند.
فکر می کنم در این صفحه توانمندی مناسبی در زمینه تدوین فیلم کسب کرده باشید. به شرط اینکه کمی خلاقیت و پشت کار چاشنی کار خود کنید ...
Insert Effect:
ulead این امکان را به شما می دهد که بر روی فیلم خود افکت قرار دهید. قبلا گفته بودیم که این افکت ها صرفا در بین دو قطعه فیلم قرار می گیرند و نمی توان در میان یک فیلم افکت قرار داد مگر اینکه همانطور که در قسمت insert film گفتیم (splite by scene با splite فیلم را از نواحی تغییر پرده ها تقسیم کنیم و یا با ابزار splite video در محل مورد نظر برش ایجاد کنیم.
حال می توانیم افکت دلخواه خود را در میان دو قطعه فیلم خود قرار دهیم برای این منظور در نوار بالا Effect را انتخاب کنید.


حال در کتابخانه شاهد تعدای افکت می باشید مثلا باز شدن فیلم جدید به صورت پنجره بر روی فیلم قبلی.یکی از افکت ها را انتخاب کرده و و به محل بین دوفیلم که در نظر دارید درگ کنید.
پس از قرار گرفتن افکت در تایم لاین محل قرار گرفتن آن را خواهید دید.
حالا فیلم خود را تست کنید .
حال برای کنترل بیشتر بر روی افکت آن را انتخاب کنید و در property تغییراتی اعمال نموده و با اجرای مجدد فیلم نتیجه حاصله را ملاحظه کنید.
پایان مبحث افکت
insert title:
قرار دادن متن بر روی فیلم بی شک نقش به سزایی در زیبایی فیلم دارد برای این منظور ulead امکانات کافی در اختیار شما قرار داده است اما مشکل فارسی نویسی در ulead مانند بسیاری از نرم افزار های دیگر وجود دارد برای حل این مشکل باید از ویندوز های فارسی مثل پارسا استفاده کنید چرا که امکان استفاده از فارسی ساز هایی مثل مریم و البرز در ulead وجود ندارد .البته راه دیگری هم وجود دارد چون در ulead می توانید از عکس نیز استفاده کنید می توانید در نرم افزارهای ویرایش عکس متن فارسی نوشته و به ulead وارد کنید.
برای وارد کردن در نوار بالا title را انتخاب کنید.


در کتابخانه تعدادی متن آماده وجود دارد.
با انتخاب هر یک از متن ها آن را در Preview Widow خواهید دید با کلیک بر روی متن موجود در Preview window امکان ویرایش متن وجود دارد پس از اینکه متن دلخواه خود را نوشتید از کتابخانه به لایه Title کلیک کنید .
فیلم را تست کنید . بهتر است برای زیبایی بیشتر در property تغییراتی ایجاد کنید. در لایه متن، متن قرار داده شده را انتخاب کنید و در preview window بر روی متن کلیک کنید تا Property متن انتخاب شود. Property متن دارای دو زبانه است.
اول Edit:
در این زبانه می توانید زمان نمایش متن ، فاصله بین دو خط و... را مشخص کنید.
زبانه دوم یا Animation:
در این قسمت می توانید به متن حرکت بدهید . مشخص کنید از چه ناحیه وارد و از کجا خارج شود. محل قرار گرفتن و یا توقف متن در صفحه را مشخص کنید و...
پایان مبحث متن
صداگذاری
ulead دارای دو لایه برای صدا می باشد. یکی جهت موزیک متن و دیگری لایه ای جهت صداهای شخصیت ها و رویداد ها می باشد.
البته ممکن است فیلم شما خود داری صدا باشد و بخواهید از صدای همان فیلم استفاده کنید. گاه ممکن است بخواهید صدای قسمتی از فیلم را قطع کرده و خودتان موزیک یا صدایی دلخواه بر روی فیلم قرار دهید. همچنین می توانید در ulead صدا ضبط کنید و بر روی فیلم خود قرار دهید . فکر می کنم این ابزار راهکار مناسبی برای دوبله فیلم باشد. البته در صورتی که با نرم افزار هایی مثل sound forge کار کرده اید بهتر است صدا را در این نرم افزار که ویژه ویرایش صداست ضبط و ویرایش کنید.

رای صداگذاری در منوی بالا Audio را انتخاب کنید.
در کتابخانه صداهایی که قبلا به ulead وارد کرده اید و همچنین صداهای پیش فرض در کتابخانه ulead وجود دارد . صدای انتخابی خود را به یکی از لایه های صدا درگ کنید.
در قسمت property دو زبانه داریم که در آنها امکاناتی برای تنظیم شدت و مدت صدا و fade in و fade on داریم . اگر بر روی Property کلیک کنید مشخصات کامل صدا را خواهید دید.
بحث صدا گذاری بحث پیچیده ای نیست و تنها کمی تجربه جهت هماهنگی صوت و تصویر نیاز می باشد.
Share کردن :
بعد از این که کار شما به پایان رسید به منوی Share بروید و با استفاده از گزینه های موجود فیلمی که ساخته اید را ذخیره کنید به هر صورتی که بخواهید میتوانید این کار را انجام دهید ...

 

  

89/4/11
8:3 ع




Adobe Air یک بستر برای اجرای فلش ، اکشن اسکریپت ، فایل های Html و کد های جاوا است به شکلی که به عنوان یک برنامه تحت دسکتاپ اجرا شوند . ادوبی ایر به عنوان یک Runtime که فاقد وابستگی به مرورگر است ، به اجرای برنامه ها ی غنی اینترنتی بر روی دسکتاپ کمک می کند .اجرای برنامه های اینترنتی بر روی دسکتاپ و وب ، مزایا و معایبی دارند . به طور مثال برنامه های اینترنتی تحت مرورگر نیازی به نصب ندارند در حالی که نرم افزار های ایر نیاز به تهیه فایا نصب ، مجوز و سیستم فایل دارند . البته در نقطه مقابل آن مزیت بزرگ نرم افزار های ایر دسترسی به سیستم فایل کاربر است . در نرم افزای های غنی اینترنتی که بر روی مرورگر کار می کنند شما غالبن فایل ها را بر روی سرور ذخیره می کنید ولی در اینجا دسترسی به سیستم فایل کاربر محدودیت های شما را در ذخیره سازی اطلاعات و خواندن آنها از میان بر می دارد که این امر انعطاف بیشتری برای نرم افزار های شما به همراه دارد .

برنامه های ادوبی ایر می توانند به طور کامل توسط جاوا اسکریپت نوشته شوند . هر چند برخی از امکانات که با اکشن اسکریپت در دسترس می باشد در اختیار جاوا اسکریپت نیست .

ادوبی ایر به چهار طریق می توانند با پایگاه داده ها ارتباط برقرار کند :

->دیتابیس مستقر بر روی سرور
->فایل محلی XML
->پایگاه داده محلی SQLLite
->پایگاه داده رمز نگاری شده ایجاد شده توسط خود ایر

در فوریه سال ???? ، ادوبی ، ادعایی مبنی بر نصب ??? میلیون نسخه از نرم افزار ایر بر روی سیستم های کاربران در سراسر جهان را کرد .

نسخه های مختلف ایر تا کنون

->” Apollo” 1.0 بتا
ادوبی اولین عرضه رسمی ایر را تحت نام آپولو در تاریخ ?? مارس ???? تحت یک SDK انجام داد .

در تاریخ ?? ژوئن ???? ، نام این توزیع از آپولو به ایر ، تغییر یافت .

->Adobe AIR 1.0
نسخه اول از ادوبی ایر در ?? فوریه ???? منتشر شد .

->Adobe AIR 1.1
نسخه ??? از ادوبی ایر در تاریخ ?? ژوئن ???? منتشر شد . قابلیت های این نسخه به اختصار عبارتند از :

پشتیبانی از زبانهای چینی سنتی ، چینی ساده شده ، فرانسوی ، آلمانی ، ایتالیایی ، ژاپنی ، کره ای ، روسی و اسپانیایی
Support for localizing the name, deion local database error messages of the application
گزینه ای که اجازه می دهد تا نرم افزار را با یک مجوز قدیمی به نسخه جدید ارتقا دهید .
تشخیص فضای خالی موجود بر روی درایو
قابلیت تشخیص حمایت سیستم عامل از شفافیت پنجره
In addition, version 1.1 includes support for Microsoft Windows XP Tablet PC Edition and 64-bit editions of Windows Vista Home Premium, Business, Ultimate, and Enterprise.
->Adobe AIR 1.5
ادوبی ایر ??? در تاریخ ?? نوامبر ???? عرضه شد . برخی از قابلیت های جدید این نسخه عبارتند از :

Support for encrypted the local database
Inclusion of Flash Player 10 features
An updated version of WebKit with performance improvements due to a new Java interpreter
Support for five new languages including Czech, Dutch, Swedish, Turkish and Polish
Adobe AIR 1.5.1
این نسخه در ?? فوریه ???? ، عرضه شد که تنها برخی از معایب را رفع کرد .

->Adobe AIR 1.5.2
این نسخه در تاریخ ?? فوریه ???? به روز رسانی شد که شامل برخی به روز رسانی های امنیتی و ویژگی های جدید کوچک می شد .

->Adobe AIR 1.5.3
این نسخه در ? دسامبر ???? عرضه شد . قابلیت های سازگاری بیشتر مد نظر این نسخه بوده است .
  

89/4/11
8:2 ع

این برنامه یکی از برنامه های طراحی و گرافیک محسوب می شود. یک برنامه مبتنی بر بردارهای ریاضی، بدین معنی که شما وقتی در صفحة طراحی Corel draw موضوعی را رسم می کنید آن موضوع توسط فرمولهای ریاضی تعریف می شوند اصطلاحا در کامپیوتر به این توضیح می گوئیم نرم افزار Corel draw یک برنامة Vector می باشد.

امروزه بیشتر طراحی های انواع آرم، کارت ویزیت، کاتولوگ، بروشور، انواع آگهی های تبلیغاتی و. . . را می توان توسط این نرم افزار انجام داد. چیزی که وجود دارد در واقع این می باشد که Corel draw برنامه ایست که به شما اجازه می دهد ایده های خود را به صورت گرافیکی و متنی به نمایش بگذارید. پتانسیل و قابلیتهای برنامه فقط به قوة تصور شما محدود می شود.

امروزه هر شخصی که با گرافیک کامپیوتر آشناست، نرم افزار Corel Draw را می شناسد و از آن استفاده می کند. چرا که نسبت به سایر نرم افزارهای گرافیکی، امکانات و امتیازات بیشتری دارد. پس بنابراین برای کسانی که قصد یادگیری گرافیک کامپیوتری دارند، اجتناب ناپذیر است.
برای اجرای برنامه Corel Draw ??‌ بعد از نصب از مسیرSuite ?? Start/programs/Corel graphics استفاده می کنیم.

معرفی پنجره Welcome‌

برای دیدن تصویر در اندازه واقعی بر روی آن کلیک کنید. اندازه واقعی: 498 * 706
[تصویر: 1256396118_79_22bb50de39.JPG]


New Graphic‌: یک صفحه جدید برای کار باز می نماید.

Recently used: آخرین فایل ویرایش شده را که ذخیره نموده ایم باز می نماید.

Open: لیست فایلهای ذخیره شده را باز می نماید.

New From Template: یک فایل را به عنوان الگوی اصلی قرار می دهد.

نکته: درصورتیکه بخواهیم برای دفعات بعد که وارد برنامه می شویم پنجره Welcome باز نشود گزینه Show this Welcome Screen at start up‌ را غیر فعال می نماییم.

تهیه شده توسط مجتمع آموزشی آساد . تمامی مطالب تحت کپی‌ رایت جامعه طراحان فارسی زبان میباشد.
  

89/4/11
7:16 ع

آنتی ویروس چیست؟

ویروسها همواره خود را از دید مستقیم
کاربر پنهان میکنند.
انسان در طول زندگی و به هنگام رشد بتدریج یاد میگیرد که برای سالم زیستن باید مسائل خاصی را رعایت کند و هرگاه که نکته جدیدی می آموزد سعی می کند علاوه بر دانسته های قدیم آنرا نیز رعایت کند. مسئله امنیت شبکه یا کامپیوتر نیز چنین حالتی دارد. شما باید بتدریج با آشنا شدن مسائل مختلف امنیتی همه آنها را مد نظر داشته باشید.

امنیت کامپیوتر در منزل شما یک موضوع ساده نیست که بخواهید از آن به راحتی بگذرید. موارد زیادی هست که باید به مرور زمان و کسب تجربه آنها را بیاموزید و در دستور کار خود قرار دهید. سعی خواهیم کرد در مطالبی که بتدریج ارائه میشود به مهمترین این موارد اشاره کنیم.

استفاده از آنتی ویروس
اگر یکنفر زنگ درب منزل شما را به صدا درآورد و بخواهد وارد منزل شما شود و به شما جنسی را به زور بفروشد، یا بخواهد از تلفن منزل شما استفاده کند و ... بدون شک شما بفکر فرو می روید که آیا به او چنین اجازه ای را بدهید که وارد منزل شود یا نه؟

اگر این فرد یکی از همسایه ها یا آشنایان باشد، به عبارتی شما شناخت مثبت لازم از او را داشته باشید به احتمال زیاد به او چنین اجازه ای را خواهید داد در غیر اینصورت بعید است که چنین کاری را انجام دهید. همچنین شما آموزشهای لازم را به فرزندان یا سایر افراد خانواده را خواهید داد تا در نبود شما رعایت این موارد امنیتی را بکنند و بدانند چه تیپ افرادی را به منزل راه دهند و کدام دسته را راه ندهند.

یک نرم افزار Anti Virus که به اختصار آنرا AV می نامیم، به همین صورت رفتار می کند. نرم افزارهای AV با مشاهده و بررسی محتوای فایل ها به دنبال الگوهای آشنای ویروسها یا کرم های اینترنتی می گردند. در صورت مشاهده این الگوها که به آن Virus Signature گفته می شود، از ورود آن به کامپیوتر شما و اجرا شدن جلوگیری می کنند و یا به شما هشدار لازم را می دهند و از شما دستور میگیرند که آیا فایل را حذف کنند و یا سعی در اصلاح آن نمایند.

شرکتهای سازنده آنتی ویروس با آمدن ویروسهای جدید، الگوهای نرم افزاری آنها را کشف و جمع آوری می کنند و به همین علت اغلب لازم است تا این نرم افزارها هر چندگاهی به روز (Update) شوند تا الگوهای جدید ویروسها را بشناسند.

ویروسها باهوش هستند
روشهای بسیاری وجود دارد که توسط آن برنامه های مختلفی که حامل ویروس هستند، نظاره گر رفتار کامپیوتر شما میشوند. شما در حال نگاه کردن به یک فیلم روی اینترنت هستنید، یا در حال خواندن یک نامه و بسیاری کارهای عادی دیگر ... و بدون آنکه بدانید در همان زمان شما به ویروسی اجازه دادید تا کامپیوتر شما را بررسی و تحلیل کند.

بسیاری از اوقات هنگامی که شما آنها را شناسایی می کنید و از بین می برید، خبر ندارید که ویروس برای ورود مجدد و فعال شدن در کامپیوتر شما قبلا" چاره لازم را اندیشیده است و راه های دیگری (Backdoors) برای حمله مجدد به کامپیوتر یا شبکه شما ایجاد کرده است.

ویروسها چگونه وارد کامپیوتر شما می شوند
راه های مختلفی برای رسیدن ویروس ها به کامپیوتر شما وجود دارد، مانند فلاپی دیسک، CD، مشاهده وب سایت، email، اجرای فایل های download شده و ... بنابراین لازم است که تمامی این موارد به هنگام استفاده مورد کنترل یک AV قرار گیرد. به بیان دیگر هنگامی که میخواهید برنامه ای را از روی یک CD را اجرا کنید و یا email ای را باز کنید باید آنها را توسط یک AV کنترل کنید.

فراموش نکنید که شما همواره مراقب منزل خود هستید و دقت می کنید که درب منزل و پنجره ها هنگام شب یا هنگامی که در منزل نیستید باز نباشند. به همین ترتیب باید همواره وضعیت قسمت های مختلف کامپیوتر خود را کنترل کنید. اینکه اندازه فایلهای شما عادی باشد یا نه، اینکه مثلا" فایل جدیدی به کامپیوتر شما اضافه نشده باشد و بسیاری موارد دیگر که بتدریج می توانید آنها را یاد بگیرید. اما یک AV بسادگی می تواند هر موقع که شما اراده کنید تمام سیستم شما را کنترل کند و شما را از عدم وجود ویروس در کامپیوتر مطمئن سازد.

DURCH تست
یک نرم افزار مناسب AV معمولا" باید بتواند به نیازهای زیر پاسخ دهد :

1- تست Demand : باید بتواند هنگامی که می خواهید به یک فایل یا صفحه اینترنتی یا یک mail دسترسی داشته باشید، آنرا کنترل کند.

2- تست Update : به
آنتی ویروس چیست؟

ویروسها همواره خود را از دید مستقیم
کاربر پنهان میکنند.
انسان در طول زندگی و به هنگام رشد بتدریج یاد میگیرد که برای سالم زیستن باید مسائل خاصی را رعایت کند و هرگاه که نکته جدیدی می آموزد سعی می کند علاوه بر دانسته های قدیم آنرا نیز رعایت کند. مسئله امنیت شبکه یا کامپیوتر نیز چنین حالتی دارد. شما باید بتدریج با آشنا شدن مسائل مختلف امنیتی همه آنها را مد نظر داشته باشید.

امنیت کامپیوتر در منزل شما یک موضوع ساده نیست که بخواهید از آن به راحتی بگذرید. موارد زیادی هست که باید به مرور زمان و کسب تجربه آنها را بیاموزید و در دستور کار خود قرار دهید. سعی خواهیم کرد در مطالبی که بتدریج ارائه میشود به مهمترین این موارد اشاره کنیم.

استفاده از آنتی ویروس
اگر یکنفر زنگ درب منزل شما را به صدا درآورد و بخواهد وارد منزل شما شود و به شما جنسی را به زور بفروشد، یا بخواهد از تلفن منزل شما استفاده کند و ... بدون شک شما بفکر فرو می روید که آیا به او چنین اجازه ای را بدهید که وارد منزل شود یا نه؟

اگر این فرد یکی از همسایه ها یا آشنایان باشد، به عبارتی شما شناخت مثبت لازم از او را داشته باشید به احتمال زیاد به او چنین اجازه ای را خواهید داد در غیر اینصورت بعید است که چنین کاری را انجام دهید. همچنین شما آموزشهای لازم را به فرزندان یا سایر افراد خانواده را خواهید داد تا در نبود شما رعایت این موارد امنیتی را بکنند و بدانند چه تیپ افرادی را به منزل راه دهند و کدام دسته را راه ندهند.

یک نرم افزار Anti Virus که به اختصار آنرا AV می نامیم، به همین صورت رفتار می کند. نرم افزارهای AV با مشاهده و بررسی محتوای فایل ها به دنبال الگوهای آشنای ویروسها یا کرم های اینترنتی می گردند. در صورت مشاهده این الگوها که به آن Virus Signature گفته می شود، از ورود آن به کامپیوتر شما و اجرا شدن جلوگیری می کنند و یا به شما هشدار لازم را می دهند و از شما دستور میگیرند که آیا فایل را حذف کنند و یا سعی در اصلاح آن نمایند.

شرکتهای سازنده آنتی ویروس با آمدن ویروسهای جدید، الگوهای نرم افزاری آنها را کشف و جمع آوری می کنند و به همین علت اغلب لازم است تا این نرم افزارها هر چندگاهی به روز (Update) شوند تا الگوهای جدید ویروسها را بشناسند.

ویروسها باهوش هستند
روشهای بسیاری وجود دارد که توسط آن برنامه های مختلفی که حامل ویروس هستند، نظاره گر رفتار کامپیوتر شما میشوند. شما در حال نگاه کردن به یک فیلم روی اینترنت هستنید، یا در حال خواندن یک نامه و بسیاری کارهای عادی دیگر ... و بدون آنکه بدانید در همان زمان شما به ویروسی اجازه دادید تا کامپیوتر شما را بررسی و تحلیل کند.

بسیاری از اوقات هنگامی که شما آنها را شناسایی می کنید و از بین می برید، خبر ندارید که ویروس برای ورود مجدد و فعال شدن در کامپیوتر شما قبلا" چاره لازم را اندیشیده است و راه های دیگری (Backdoors) برای حمله مجدد به کامپیوتر یا شبکه شما ایجاد کرده است.

ویروسها چگونه وارد کامپیوتر شما می شوند
راه های مختلفی برای رسیدن ویروس ها به کامپیوتر شما وجود دارد، مانند فلاپی دیسک، CD، مشاهده وب سایت، email، اجرای فایل های download شده و ... بنابراین لازم است که تمامی این موارد به هنگام استفاده مورد کنترل یک AV قرار گیرد. به بیان دیگر هنگامی که میخواهید برنامه ای را از روی یک CD را اجرا کنید و یا email ای را باز کنید باید آنها را توسط یک AV کنترل کنید.

فراموش نکنید که شما همواره مراقب منزل خود هستید و دقت می کنید که درب منزل و پنجره ها هنگام شب یا هنگامی که در منزل نیستید باز نباشند. به همین ترتیب باید همواره وضعیت قسمت های مختلف کامپیوتر خود را کنترل کنید. اینکه اندازه فایلهای شما عادی باشد یا نه، اینکه مثلا" فایل جدیدی به کامپیوتر شما اضافه نشده باشد و بسیاری موارد دیگر که بتدریج می توانید آنها را یاد بگیرید. اما یک AV بسادگی می تواند هر موقع که شما اراده کنید تمام سیستم شما را کنترل کند و شما را از عدم وجود ویروس در کامپیوتر مطمئن سازد.

DURCH تست
یک نرم افزار مناسب AV معمولا" باید بتواند به نیازهای زیر پاسخ دهد :

1- تست Demand : باید بتواند هنگامی که می خواهید به یک فایل یا صفحه اینترنتی یا یک mail دسترسی داشته باشید، آنرا کنترل کند.

2- تست Update : به این معنی که AV باید بتواند در بازه های زمانی مشخص بانک اطلاعاتی خود که شامل الگوهای (Signatures) ویروس ها است را بروز کند.

3- تست Respond : اینکه نرم افزار آنتی ویروس بتواند تمامی رفتارهای منطقی در برخورد با یک ویروس را از خود نشان دهد. فایل کثیف را دوباره سازی و تمیز کند و یا آنرا حذف نماید.

4- تست Check : باید بتواند تمام فایلها از نوع مختلف را که میتوانند محلی برای پنهان شدن ویروس باشند را کنترل کند.

5- تست Heuristics : به این معنی که نرم افزار AV شما باید با وجود نداشتن الگوی همه ویروسها، بتواند تشخیص خطر دهد و به شما هشدار دهد که "با وجود آنکه مطمئن نیستم اما احتمالآ مسئله مشکوکی در کامپیوتر شما وجود دارد." این کنترل نیاز به آن دارد که نرم افزار AV از هوش بالایی برخوردار باشد.
این معنی که AV باید بتواند در بازه های زمانی مشخص بانک اطلاعاتی خود که شامل الگوهای (Signatures) ویروس ها است را بروز کند.

3- تست Respond : اینکه نرم افزار آنتی ویروس بتواند تمامی رفتارهای منطقی در برخورد با یک ویروس را از خود نشان دهد. فایل کثیف را دوباره سازی و تمیز کند و یا آنرا حذف نماید.

4- تست Check : باید بتواند تمام فایلها از نوع مختلف را که میتوانند محلی برای پنهان شدن ویروس باشند را کنترل کند.

5- تست Heuristics : به این معنی که نرم افزار AV شما باید با وجود نداشتن الگوی همه ویروسها، بتواند تشخیص خطر دهد و به شما هشدار دهد که "با وجود آنکه مطمئن نیستم اما احتمالآ مسئله مشکوکی در کامپیوتر شما وجود دارد." این کنترل نیاز به آن دارد که نرم افزار AV از هوش بالایی برخوردار باشد.

  

89/4/9
1:1 ع

تفاوت بین پهنای باند (Bandwidth) و انتقال داده (Data Transfer) جیست؟
این دو مفهوم در بسیاری از موارد مترادف هستند و هر دو تصور یکسانی را در ما برانگیخته می‌کنند. بطور خلاصه، هر دو با مقدار داده‌ای که شما به صورت فایل روی سایتتان آپلود کرده‌اید بستگی دارند. کاربران سایت شما را مرور کرده و با این کار فایلها یا ایمیلها (در صورتی که شما از هاستتان برای خدمات ایمیل استفاده می‌کنید)، را از هاست دانلود می‌کنند. و اما تفاوت... بگذارید با یک مثال مساله را کمی روشن‌تر کنم. تصور کنید که یک ارتباط اینترنتی مانند یک لوله آب و داده‌ها همان آب است. پهنای باند در این مثال به ضخامت لوله اطلاق می‌شود. هر گاه سخنی از انتقال داده نامحدود (Unlimited data transfer) به میان می‌آید، درست به مانند این است که به شما بگویند شما می‌توانید از یِک لوله باریک هر چقدر که می‌خواهید آب بنوشید ولی در عمل شما نمی‌توانید آب زیادی از همچنین ضخامت کمی بنوشید.
در صنعت هاستینگ، پهنای باند بسیار پربهاست و اطلاق عبارت نامحدود درباره آن ممکن نیست.

دزدی از پهنای باند
در بسیاری از سایتها فایلهای گرافیکی و یا صوتی قرار دارد. فرض کنید که وب‌مسترسایت دیگر از تصویر و یا صوت موجود در سایتتان خوشش آمده باشد. ممکن است که او با بدست آوردن آدرس آن فایل (مثلا با گرفتن properties از آن) همان فایل را در میان صفحات خود جای دهد. با این کار هر بار که سایت او مرور می‌شود، فایلهای مورد نظر از هاست شما به مرورگر فرد بازدیدکننده هدایت می گردد. با اینکار بدون آنکه کسی از سایت شما بازدید کرده باشد، شما مقداری از پهنای باند خود را از دست داده اید. به این کار (که در بسیاری از موارد ناآگاهانه صورت می‌گیرد)، دزدی پهنای باند یا Bandwidth theft می‌گویند. برای جلوگیری از این مساله بهترین راه این است که از طریق ایمیل با وب‌مستر آن سایت تماس گرفته و از وی خواهش کنید که فایل مورد نظر را بر روی هاست خود منتقل کرده و آدرس آنرا به هاست خود تغییر دهد.
برگرفته از http://goftomanedini.com


  

89/4/9
12:11 ع

تا حالا فکر کردین که دل یک پسر بچه 15-14 ساله چی می گه

شاید من یکمی با بقیه فرق داشته باشم

چون این پسر بچه اصلا از فوتبال خوشش نمی آد

و برخلاف دیگر پسر بچه ها ماشین رو به موتور ترجیح میده

و سی دی زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک رو با هزار تا بازی کانتر عوض نمی کنه

و تعداد بارهایی که گیم نت هم رفته به  یکی  دوتا نمی رسه

ووقتی  که یه پسر دیگه بهش توهین می کنه سرشو می اندازه ایین و می ره

ووقتی که یک دختر رو توی خیابون می بینه با سر نمی خوره توی تیر برق و بیفته توی جوب آب

فقط برای کارای ضزوری از خونه بیرون می شه

خجالتیه

نمی تونه زیاد احوال پرسی کنه

تا یک نفر بهش بگه بالای چشت یکم مو هست که بهش میگن ابرو نمی زنه دهن یارو رو خورد کنه

هیچوقت خودشو به پریز برق وصل نمی کنه تا دخترا فکر کنن که چقدر خوشکله

فکر نمی کنه که خوشگل ترین موجود روی زمینه

از تمرین کردن حرکات باتیستا لذت نمی بره

به هچکس فحش نمی ده

یک کامپوتر رو با سیسد هزار تا توپ فوتبال چهل تکه ی چرم اصل عوض نمی کنه

شبا خواب دختر همسایه رو نمی بینه

یقه شو هچوقت باز نمی زاره

دوستای زیادی نداره

فکر نمی کنه که 40 سال سن داره

کسی می خواد با من دوست بشه؟

 

 


  

89/4/8
1:13 ع

 wifi چیست؟

wifi مخفف کلمات
Wireless Fidelity
می باشد و
در حقیقت یک شبکه بی سیم است که مانند امواج رادیو و تلویزیون و سیستم های
تلفن همراه از امواج رادیویی استفاده می کند. برقراری ارتباط با شبکه بی سیم
شباهت زیادی به یک ارتباط رادیویی دو طرفه (مانند بی سیم پلیس) دارد.

آنچه رخ می دهد به این شکل است:

  1. یک مبدل بی سیم اطلاعات را به سیگنالهای رادیویی
    ترجمه میکند و آنها را ارسال می کند.

  2. یک روتر (router)
    بی سیم سیگنالها را دریافت و رمز گشایی می کند و تبدیل به اطلاعات می کند.
    حال این اطلاعات با استفاده از یک اتصال سیمی اترنت به اینترنت فرستاده می
    شود.


این فرآیند در جهت معکوس هم کار می کند (آنچه بیشتر
کاربران معمولی آنرا احساس میکنند) یعنی روتر اطلاعات را از اینترنت دریافت
می کند. تبدیل به سیگنال های رادیویی کرده و برای کامپیوتر هایی که مجهز به
سیستم بی سیم هستند ارسال می کند.

امواج رادیویی که برای شبکه های بی سیم استفاده می
شوند با امواج رادیویی به کار رفته در تلفن های همراه و واکی تاکی ها و مانند
آنها تفاوت هایی دارد. آنها می توانند امواج رادیویی را ارسال و دریافت کنند و 0 و 1 ها
(اطلاعات دیجیتال) را به امواج رادیویی و بالعکس تبدیل کنند. اما امواج
رادیوی
wifi چند تفاوت
قابل توجه با این امواج رادیویی دارند:

ــ انتقال اطلاعات با استفاده از امواج فرکانس بالای
2.4 گیگاهرتز یا 5 گیگاهرتز صورت می گیرد. که فرکانس آن از فرکانس امواج
رادیویی واکی تاکی تلفن های همراه و تلویزیون به مراتب بالاتر است. البته
فرکانس بالاتر اجازه حمل اطلاعات بیشتری را می دهد.

ــ آنها از استاندارد 802.11 استفاده می کنند که با
چند چاشنی مختلف عرضه می شوند و عبارتند از:

802.11a: اطلاعات را با
فرکانس 5 گیگاهرتز انتقال می دهند و می تواند اطلاعات را حداکثر تا سرعت 54
مگابایت در ثانیه ارسال کند. و اثر اعواجاج و تداخل امواج در آن بسیار کم
است.

802.11b: ارزان ترین و
کندترین استاندارد است و قیمت پایین سبب عمومی شدن آن شده است. اما امروزه با
کاهش قیمت استانداردهای سرعت بالا کمتر استفاده می شود. و از فرکانس 2.4
گیگاهرتز استفاده می کند که می تواند با سرعت حداکثر تا 11 مگابایت در ثانیه
به انتقال اطلاعات بپردازد.

802.11g: این استاندارد هم
از فرکانس 2.4 گیگاهرتز استفاده می کند اما سرعت انتقال اطلاعات آن به مراتب
از 802.11b
بیشتر است و
تا 54 مگابایت بر ثانیه می رسد.

802.11b: جدیدترین
استاندارد است که به طور گسترده ای در حال رشد است و از نظر تئوری تا 54
مگابایت در ثانیه می تواند اطلاعات را انتقال دهد اما در دنیای واقعی تا سرعت
24 مگابایت در ثانیه اندازه گیری شده است اما گزارشهایی هم از سرعت های 140
مگابایت در ثانیه وجود داشته است.

ــ امواج رادیویی
wifi
می توانند در سه باند فرکانسی منتقل شوند به عبارت دیگر می توانند به سرعت
بین باندهای مختلف «پرش فرکانسی» انجام دهند. پرش فرکانسی سبب کاهش تداخل می
شود و به شما اجازه می دهد به طور همزمان با چند دستگاه ارتباط بی سیم برقرار
کنید.

همه دستگاهها و کامپیوترهایی که مجهز به آداپتور بی
سیم
wifi هستند می
توانند از یک روتر استفاده کنند و به اینترنت متصل شوند این اتصال راحت و
نامرئی است و نسبتاً ارتباط امنی است. اگر چه در صورت خرابی روتر یا استفاده
همزمان افراد زیادی از حداکثر پهنای باند ممکن است قطع ارتباط رخ
دهد.

در حاشیه: استانداردهای دیگر
wifi هم وجود دارند مانند
802.15 که برای WPAN ها
(یا شبکه های محلی خصوصی بی سیم) استفاده می شوند و
Wimax یا 802.16  که مزایای
سیستم های بی سیم و سیستم های ارتباطی سرعت بالا را همزمان داراست.
Wimax
امکان دسترسی به اینترنت
سرعت بالا به صورت بی سیم در فواصل دور را مهیا
می سازد.


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
جواد توکلی[23]
 

سنم کمه اما مگه بزرگی به سنه تا حالا چند تایی هم وبلاگ داشتم امید وارم خوشتون بیاد


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ